Ruangan Iklan

Monday, July 9, 2012

Kejayaan Dunia dan Akhirat

3 Tips untuk mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat:
     1.  Installation – bangun setiap pagi dan baca doa bangun tidur 

1.(Alhamdulillahillazi ahyana ba’da ma amaatanaa wa ilai hin nusyurrr…maksudnya Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali.)  dan pasakkan dalam minda perkara-perkara yang positif. Berfikiran yang positif. Cthnya: Harini  Allah swt permudahkan jalan, Allah berikan nyawa untuk beribadat padaNya. Hari ni saya akan buat perkara yang positif. Saya akan cuba sedaya upaya untuk bersikap positif.
a.       Contoh soalan setiap pagi: Apa nak buat? Apa nak capai? Apa nak nikmati?
b.      Sentiasa sebut Thank you Allah, (Alhamdulillah), saya boleh, saya boleh, Subhanallah..
c.       Tulis perkara-perkara yang positif dalam impian. Saya nak jadi jutawan?, Thank You Allah, Murahkan Rezeki.
d.      Setkan 50goal cart dan tulis:
                                                               i.      Contoh goal cart – apakah keperluan orang disekeliling kita, dan kita cuba beri apa yang mereka perlukan.
2.       2. Dedicate untuk Orang Lain – Cuba tanamkan sikap sentiasa menolong.
3.       3. Polar Memberi – Hari ni saya nak beri kawan-kawan saya apa yang mereka perlukan. Perlindungan, nasihat kewangan, perkongsian pengalaman yang baik, hadis-hadis nabi untuk diceritakan.


NEVER QUIT, JANGAN MASUKKAN PERKATAAN PUTUS ASA, SENTIASA POSITIF, MINTA PERKARA-PERKARA YANG BAIK DARI ALLAH SWT.

No comments:

Post a Comment