Ruangan Iklan

Tuesday, July 17, 2012


Sebelum saya pindah, dulu jiran saya hindu, dia ada tokong dalam rumah dia. Ada kawan saya fwd email tentang x-sami yg telah memeluk islam, bagi tips supaya jgn salam hindu selepas subuh coz depa ada abu mayat kat tangan, ...ironinya saya pun x penah salam jiran saya ponnn… diorang pun jarang sangat la ada adab salam bersalaman ni kecuali masa kat tempat kerja je.

Pasal makanan pun, dulu2 dia ada la bagi maruku masa deepavali, tapi kitorang semua x makan pun. Last-last buang camtu je. (maybe sbb was was kot). Tu sebelum dia bela anjing. Tapi lepas dia bela anjing, langsung dah dia tak bagi kitorang makanan atau apa2 oleh2. (macam paham2 je).

Diorang ni percaya kalo buat baik, akan dibalas baik. So diorang akan cuba sedaya upaya akan buat baik (ni yg hindu betul2). Saya pernah ditolong orang india naik lori pickup masa moto hb breakdown kat hiway sg besi. Tolong angkat atas pikup dia dan hantar kat bengkel moto kg pandan, tanpa mengharap apa2 balasan pon. Dia Cuma cakap dia buat baik, supaya dibalas baik kemudian hari.  Allah swt dah berjanji pada manusia, semua umat Islam akan di janjikan syurga waima iman sebesar zarah sekalipun, tapi orang2 kafir ni tak akan bau syurga waima segunung tinggi kebaikan dia buat atas dunia, dan selautan luas pun sedekah yang diberikan atas dunia ni. Tapi Allah swt akan balas diorang atas dunia juga supaya diorang tak tuntut kemudian hari di akhirat. Sesungguhnya Allah swt tu Maha Adil dan Maha Bijaksana. Waullahu’alam.

No comments:

Post a Comment